3 Ekim 2012 Çarşamba

EMZİK BIRAKMA REHBERİ:)


Uzun süredir aklımdaydı.Özellikle sevgili minnoş adaşımız güzel duru günler  blogunun güzel kızı Elif Duru bıraktığı zaman aklıma iyice düşmüştü.Ama işte bu cesaret işiydi,okullarda açılmıştı acaba dedim yapmasamda ne zaman isterse o zaman mı bıraksa.Ama sürekli emziğe saldırıyordu duru.Mızmızlandığında,sinirlendiğinde vs.uyurken neredeyse hiç ağzıdan çıkarmadan sabaha kadar uyuyordu.Emzik düşünce de kıyamet kopuyordu falan.Ayrıca ben yemek yemesinide etkilediğini düşünüyordum emzikle avunuyordu sürekli.Sabahları uyandığında ağzında kötü bir koku oluyordu.Yani benim için o kadar çok neden bir araya gelmişti ki.İkimizinde çok hasta olduğu bir akşamın ardından doktora gittik ve annemde dinlendik bir parça iyi olduk derken annem bir anda Durunun emziğine salça sürdü bak kızım eee olmuş dedi.Duru şaşkın şaşkın baktı eeee olmuş,çamur olmuş falan dedi.Anneciğim meğerse deneme yapmış.Sonra yıkadı emziği tabi ben hemen atladım anne dedim olurmu bir kere yaptıysan devamını getir yok yıkadık geri verelim falan olmaz dedim.Emziğin ucunu sevgili Münevverin bu yazısında anlattığı gibi yaktık.Tabi bizimki kararmadı ama eridi bir garip oldu.Duru işte o andan itibaren emziği bıraktı.Kolay oldu mu?Evet kolay oldu.Uykusu geldiği zaman anne meme ee oldu yandı deyip durdu.Tiryaki gibi sürekli bunları söyledi.Yatarken,geceyarısı uyanınca sabah uyanınca öğle uykusu zamanlarında sürekli bu replikleri tekrar etti yaklaışık bir hafta boyunca.Ama artık unutttu hiç bahsetmiyor.Tabi emziği bırakmanın bize vurduğu darbe öğle uykularının kalkması oldu.Mümkün değil uyumuyor artık.Birde yaklaşık bir hafta her gece ağlayarak uyanıp salona gitme orda uyuma oldu.Ama sanırım dişlerle ilgili bir problem buda.Henüz anlayamadım. Sonuç olarak biz artık emziği bıraktık sevgili arkadaşlar.Bir devir daha sona erdi.Kendisini çok teşekkür ediyorum çünkü bizi öyle zamanlarda kurtardıki minnettarım kendisine.Ama buraya kadarmış.Darısı emzik bıraktırmak isteyen ama cesaret edemeyen bütün annelerin başına inşallah.
Bu tarihe karışan halimiz:) 
Buda tarihe düştüğümüz not:))

10 yorum:

  1. Ohhh hadi hayırlı olsun inşallah tüm bu handikaplar güzel ve sorunsuz aşılır

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok şükür canım darısı tüm isteyenlerin başına gerçekten handikap yani:)

      Sil
  2. çok düşkün olduklarında böyle kolay bırakması bir garip oluyor dimi... bizimki de çok düşkünken pencereden at dedik. emziğe baktı aşağı baktı ve ani hareketle attı... ben başladım ağlamaya nasıl vazgeçti diye :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet yaa sanki normal bir durum oldu:))ama çocuklar değişikliklere bizden daha çabuk adapte oluyorlar kesinlikle.alışamayan biziz.seninkide iyi bir yöntem at aşağı gitti bitti:)

      Sil
  3. hayırlı olsun, oğluna emziği bıraktırmayı düşünen bir arkadaşım var senin yazının linkini gönderdim. Umarım yardımcı olur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağol canım.umarım yol gösterir arkadaşına çünkü bende böyle bir bloggar arkadaşıman esinlenmiştim.sevgiler

      Sil
  4. oyyy çok sevindim işe yaramasına hayırlı uğurlu olsun canım benim..
    kuzunun emzikli halide pek tatlı ama ciddi sorun olacaktı gerçekten birazdaha geç kalsaydık.. nediyelim sağlıklı güzel günleri olsun yavrumun maşallah ona :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım çokk sağol valla dedim ya sen bıraktırınca bir cesaret geldi bana da ilk o gün karar vermiştim kafama koydum ama zamanını ayarlayamamıştım.tam zamanı oldu demekki çünkü duru sıkıntı yaratmadı.yakma yöntemi çok iyiymiş ya:)tekrardan sağol.bundan sonra tuvalet eğitimimiz geliyor ikimizinde.onuda halletsene sen önce bana örnek oluyor:))))nasıl hazırcıyım ama

      Sil
  5. İyi çabuk atlatmışsınız, bakalım biz emmeyi nasıl bırakacağız :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. atlattık çok şükür.emmeyide kolayca bırakıyorlar hiç endişen olmasın.ben mümkün değil diyordum emzirmeyi bitirmem ama çok kolay oldu.hatta anlatmıştım geçmiş yazılarımda istersen bir göz at canım kolaylıklar dilerim

      Sil