9 Temmuz 2014 Çarşamba

ANNELİKTEN ÖĞRENDİKLERİM 1

1-) Her doğum yapan kadın hele de normal yollardan doğum yaptıysa öyle kırmızı lohusa tacını takıp fönlü saçları ve hafif makyajlı suratıyla objektiflere gülümseyemiyor:))Ama ikinci de ne olursa olsun saç ve makyaj tam şekilde poz vermeyi hayal ediyorum:))İnşallah.

2-)Annelikte ilk 15 gün arkadaşımın dediği gibi balayı dönemi,sonra gerçekler ortaya çıkıyor.Eğer bir de kolik bir bebeğiniz varsa,3-5 nöbetlerine hazırlanın.
3-)Çok fazla kıyafet almama konusunda herkes çok haklı galiba.Bir çoğu hiç giyilmeden ya da bir kez giyildikten sonra rafa kalkıyor.
4-)Annelik daha önce söylediğim yapmam dediğim her şeyi bir bir yaptığım bir serüvendir:))Yani ayyy ben anne olsam şöyle yapardım sözleri boş arkadaşlar.Çocuğunuz nasılsa ona göre şekilleniyorsunuz.
5-)Anne olmak için hazır olmak kavramı benim için pek geçerli değil.Hiçbir zaman hazır olduğumu düşünemedim.O yüzden de süprizle geldi canımın ta içi.İyiki geldi.Bu lafa çok gülerdim.Şimdi altına imzamı atıyorum'biz daha önce ne yapıyormuşuz!Hayat ne kadar anlamsızmış çocuktan önce'..
6-)Kim sizi pazar sabahı herkes uyurken uyandırabilir ve sabahın köründe hayali mutfakta hayali pastalar börekler yapıp yedirebilir?Ve bunu yaparken tek gözle uyumaya çalışan kimdir?İşte o bir annedir.Annelikte en büyük sınavlarınızdan birini uykuyla verebilirsiniz:))
7-)Her çocuk için aynı şey doğru olmayabilir.Her çocuk tektir,özeldir.Belli kalıplara sokup fabrikasyon şekilde çıkmazlar bu dünyaya,hepsi şahsına münhasırdır.Ancak her anne babanın davranma biçimine göre şekillenirler.Yani kendi karakteri+anne ve babanın davranışları çocuğu ortaya çıkarır.
8-)Anneyseniz hayatınız boyunca içinizde hep bir kaygıyla yaşamayı öğrenmelisiniz.O kaygı ilk doğduğu gece nefes alıp almadığını eşinizle beraber 54874551254 kez  kontrol etmenizle başlar ve sanırım ömür boyu devam eder:))
9-)Dudaklarınızın bu kadar iyi bir ateşölçer olabileceğini yine anne olunca çok iyi deneyimlersiniz.Gece onu öpmek için gittiğinizde dudaklarınız alarm veriyorsa kuzunuzun ateşi çıkıyordur ve calpol-dolven gibi ilaçlar zaten dolabınızın baş köşesinde yer alıyordur.Bütün anneler bu iki ilacı iyi bilirler.
10-)Eğer bir çocuğunuz varsa yanınızda bavuldan hallice bir çantayla gezmeye alışın.O portföy çantalar ancak bebişsiz gittiğiniz yerlerde kullanabileceğiniz şeyler haline gelmiştir artık.
11-)Ve her gece yatarken üzerini örttüğünüz nefesini kontrol ettiğiniz ve şükürler olsun dediğiniz bir meleğiniz varsa çok şanslısınız çok.
Hayatınızda hiçbir şey artık eskisi gibi olmayacaktır
 ama eskiyi arayan kim:)))


4 yorum:

  1. çok doğru tespitler edacım. beni çok zorlayan UYKU ve yine UYKU. Gece nöbetleri ne zormuş dimi. Sevgiler canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende aslında uykuyla verdim canım o sınavı.duru geceleri en az 20 kez uyanıp mızmızlardı.ahh kabusdu o zamanlar.çok şükür şimdi geçti de rahatladım artık.

      Sil
  2. Canım çok güzel anlatmışsın ve sonuda harika bitmiş , iyiki varlar iyiki doğmuşlar Allah hepimize bağışlasın güzel yavrularımızı .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. değil mi:))iyi iki canım onlar olmadan hayat boş ve anlamsız olurmuş amin..

      Sil