19 Temmuz 2013 Cuma

TUVALET EĞİTİMİ BİR İKİ!

Tuvalet eğitimi vermek için en uygun yaş aralığını yavaş yavaş geçmeye başlıyoruz.Anlayamadığım Durudan küçük çocuklar bile bu işi halledebilmişlerken benim her şeyi çok bilen,binbir türlü şarkı söyleyen ingilizcelerini bile ezbere bilen kaçlara kadar sayabilen akıllı kızım bu konu gündeme geldiğinde hiç duymuyormuş gibi yapıp başka şeylerden bahsediyor.Hayır annesi olarak hiç üzerene gitmedim hep hazır olmasını bekledim.Ama bu hazır oluş sanırım hemen gelmeyecek.Aslında burada suçu Duruya atmak çok kolay asıl suçlu bu işi yok okul bir tatil olsun,yok tatil bir bitsin yok adanadan yazlığa bir geçelim diye diye erteleyen annesinde.Yahu cesaretim mi yok ne!Nasıl halledicez ne yapmalıyım hiç bilmiyorum.Mesela bu akşam dışarda uyudu ben sokakta onu nasıl tuvalete götürebilirim ki?Biz sürekli sokaklardayız nasıl baş ederim bilemiyorum.Yada gece nasıl uyandırırım ağlamadan nasıl gideriz tuvalete onu da bilemiyorum.Kışın müzikli bir lazımlık da aldık ama hiç işe yaramadı.Müziği dinleyip bitti deyip kalktı oyun sandı.Tecrubeli anneleri okuyacağım bu yazıyı hazırladıktan sonra ama bende kendi çapımda bir hazırlık yaptım bu iş için.İşte karşınızda tuvalet eğitimi ekipmanımız:))
 Yumuşak bir tuvalet oturağı (e-bebek 29.90 tl,bir adet kızımın tuvalet kitabı (e-bebek 24.90 tl),alıştırma külotları sanırım 9.90 dıyine e-bebek ve normal külotlar.
Kitap ilgisini çekti Durunun bakıyoruz okuyoruz benim gibi tuvaletini yapıyo baakk anneeeee deyip duruyor ama onlar gibi yaptığı yok aslında:))Kitabın arkasında yapışkanlı işaretler var her tuvalete gidişinde bu işaretleri yapıştıracağız.Bu yöntemi instagramda da bir arkadaştan görmüş ve beğenmiştim.Onlar herhangi bir yapışkanlı kağıtları kullanıyordu.Bizim kitabımızdan çıkan yapışkanlı kağıtlarımızda bunlar:
Birde tuvalete yetişirken kolay olsun diye böyle çıtlı bir tulu aldım.O da e-bebekten 12 küsürlü bir şeydi.
Hadi bakalım dostlar bana kolay gelsin.Bu işi halletmiş siz sevgili annelerin önünde saygı ve sevgi ile eğiliyorum...

22 yorum:

  1. Canım Allah kolaylık versin stresli bir dönem. Esra da öyleydi... Ayrıntıları bloğumda bulabilirsin. Sana tavsiyem alıştırma külodu kullanma. Üstten batın az kaçırdı hemen oturt. O zaman daha kolay yakalıyorsun çişi... Çünkü inatla söylemiyolar baştan. Onları gece kullan. Klozet korkutabilir endişelenme bir de lazımlık bulundur el altında. bol bol penye külot al.en az bir hafta programını evden çıkmamaya hazırla kafası karışıp düzeni bozulmasın... Haydi bakalım Bİsmillah :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. amin canım inşallah gerçekten zor bir süreç.bezliyken ne rahatmış:))dün hiç yakalaymadım çişi söylemiyor dediğin gibi bende senin dediğini yaptım gece kullandım sağol iyi oldu bizim içim.daha önce okumuştum tuvalet eğitimini hatırlıyorum yine okuyayım.söylediklerinin hepsi doğru aslında uygulamaya başlayınca daha iyi anladım.yazlıktayız Allahtan daha rahat oldu burada temizleme falan.İnşallah çözeriz hemen canım sağol verdiğin bilgiler için aydınlatıcı oldu

      Sil
  2. tatlım aslında en uygun aralık 2.5-3 ..zaten kuzu 3 olunca 2 gunde ogrenıyor..hadı bakalım bol sanssss sıze. :)) bırde , eger ıstıkrarlıysan bırden bezını cıkartman gerek :) ve hıc takmadan 3 gun gecırmen..halılar yerden kalksın bence:)) hıhıhı:) sevgıler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. inşallah öğrenir canım epey zor bir işmiş bezli hali rahatmış bizim için:(hiç takmadan ilk gün bitti ama bir kez bile tuvaleti tutturamadık:(bakalım hallederiz inşallah

      Sil
  3. Merhaba, 28 aya gelecek kızım Nisan, kendisinden sinyal yok henüz, biz de girişedik olaya ama aldığın ekipmandan temin ettik, bir ışık görürsek hemen gireceğiz olaya .) sonbaharda 2,5 olacak o zaman bir denemyapacağım hala istemezse ertesi yazı bekleyeceğiz. çok kolay gelsin!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nisan durudan daha küçükmüş canım duru artık 36 aylık ve öğrenmesi gerekiyor okulada gidecek.ben bu güne kadar hiç ışık görmedim duruda hiç söylemedi.ama tuvalete oturuyor şimdi kitap epey faydalı oldu bakalım inşallah sizde bizde hemen çözeriz...

      Sil
  4. kolay gelsin arkadaşım durişko çabuk öğrenicek inanıyorum ben kendi de rahatsız olur artık çünkü. biz kolay halettik yazını okuyunca benimde bir yazı yazmam gerektiğini farkettim :)..çocuktan çocuğa değişiyor o yüzden hiç takma kafana ekipmanlarınızda çok güzel ; kolaylıkla geçsin tuvalet eğitiminiz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım inşallah yaa maşallh size valla bşzde pek tık yok gibi bakalım nasıl olacak ama olacak işin sonunda yazlıkta olmak avantaj bizim için sağol cnaım öpüyorum

      Sil
  5. Bizimde sırada tuvalet eğitimi var. Bu yapışkanlı kitap çok güzel bir fikir. İyi ki gelmişim blogunuza :) Erkek çocuk için olanından almalıyım mutlaka çok teşvik edici...
    Bende bloguma beklerim sizi, Sevgiler...
    http://minikdinozor.blogspot.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhabaaaa hoşgeldin bloguma:))kesinlikle kitap epey işe yaradı tuvalete oturmak istemesede onun sayesinde oturuyor.tavsiye ederim.eğer çişini tuvalete yaparsan ayıcıklı yapışkan gelecek diyorum şimdi henüz pek bir başarımız olmasada:)))hemen geliyorum bloguna sevgilerrrr

      Sil
  6. Aynı malzemeleri kullandım benim zilli de.. Çok değil en kötü ihtimalle 3 hafta sürecek bir serüven bu. Benim kız en çok kakasının fotoğrafını çekip babasına mail attığımızda olaya tamamen adapte olmuştu. Bunu bir görev gibi yapıp hemen cep telefonuyla çekiyordu :) Kolaylıklar dilerim.. hahttp://www.evhanimianne.com/tuvalet-egitimi-sendroma-donusurse

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. oyyy oyyy sormaaa nasıl zormuş bu iş çook daraldım yaa..neyseki biraz daha iyiyiz bugün 3.gün ve 2 gecedir altını ıslatmadı:))sabah da yapıyor kalkınca ama gün içinde tuvalete gitmek çok zorluyor.gitmek istemiyor bir türlü.bu malzemeler az kaldı bugün gidip bolca külot ve de alıştırma külotu alıcam.ÇÇoooookk teşekkür edeerim hemen okuyacağım çünkü çok ihtiyacım var şuanda böyle yazılar okumaya sevgilerr

      Sil
  7. off nasıl zor bi dönem kolay gelsin canım
    allah bol bol sabır versin inşallah :)
    ben bütün halıları kaldırmış
    senin gibi alışveriş yapıp evi ve prensesimi hazırlamıştım
    ama itiraf etmeliyimki sinirlerim o dönem bayağı yıpranmıştı
    şimdi üç bitiyor ve artık öyle bir sorunumuz kalmadı
    darısı başına canım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağol canım yaa sorma çookkk zorlanıyorum ben.biraz alışıyor gibi sanki.çok şükür gece ıslatmadı mesela.neyseki yazlıktayız halı falan yok zaten bir de mersin çok sıcak sadece külot tişört dolaşıyor.ama nasıl dışarı da başedicez onu bilemiyorum.sinirlerinin yıpranmasını çok iyi anlıyorum çünkü gerçekten öyle bir dönem:((size maşallah darısı inşallah bize öpüyoruum çok

      Sil
  8. Kolay gelsin ,tuvalet eğitimi hem çok kolay hem çok zor.İş ikinizind e hazır olmasına bağlı. Ben çok denedim pes ettim , en son Yağız hazır olduğunda 3 günde oldu da bitti her şey.
    http://www.annelikhayatim.com/tuvalet-egitimine-ne-zaman-ve-nasil-baslanmali.html bu linkte anlatmıştım.Belki işinize yarar...
    İnşallah hemen alışır ve eğitim başarıya ulaşır.Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim gerçekten zor bir dönemmiş:((bu işi hallettmiş annelerin önünde saygı ile eğiliyorum.sanırım duruda hazır gibi pes etmicem inşallah.hemen okuyacağım bu yazıyı çok ihtiyacım var bunlara.çookk sevgilerr

      Sil
  9. Canım ekipmanlarınız harika Duru bu işi en kısa zamanda başaracak inanıyorum ama sen biz süekli dışarıdayız die yazmışsın dikkatimi çekti sakın nerede olursan ol bezi bir kere bırakma kararı aldıysan bağlama uyandırıp yaptır çişini ,bizde sürekli dışarıya çıkıyoruz Ada ya alıştırmaya başladığımda da öyleydi kesinlikle bağlamadım gittiğim yerde de süekli sordum yok desede hadi gel bak ellerini yıkayalım çok güzel lavabo sabun falan var diyerek götürürdüm çok kolay oluyor bunu dene canım kolay gelsin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım çookkk sağol pek kolay değil bu süreç ama başaracağız sanırım ama dışarda malesef altına yapıyor sürekli hiç bağlamıyorum dediğin gibi ama altı hep ısalk o zaman da bakalım zamanla öğrenecek artık.çok şükür ilk günlere göre daha iyiyiz:))

      Sil
  10. hadı bakalım kolaylıkla atlatın dılerım bızde yenı bıtıdık cok sukur ıste deneyım yazım
    http://mugeninlistesi.blogspot.com/2013/07/tuvalet-aliskanligi-tamamdr.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çookkk teşekkür ederim inşallah bizde atlatacak gibi görünüyoruz.valla tebrik ederim sizide zor bir dönem.Hemen okumalıyım çok ihtiyaç duyuyorum aynı duygularını dumları yaşanların deneyimlerine sevgiler

      Sil
  11. Ben selpakla tuvalet eğitimine katılmıştım!36 ay geç kalınmış bir zaman değil ancak bu eğitim için son sınır olarak anlatılmıştı.
    Şimdiye kadar belki de ne sen ne de Duru tam olarak hazır hissetmediniz bu eğitim için,önemli olan bu sanırım sonuçta birlikte aşılması gereken bir süreç
    Alıştırma külodu ve arada bez bağlama pek tavsiye etmemişlerdi.
    Kesin kararlı olduğunu ifade eden bir tavır olduğu için yoksa çocuk dışarıda ve gece bağlanırsa tam ne yapması gerektiğini anlayamaz diye
    Sana kolay gelsin
    Ben ne yaparım bilemiyorum iki bebekle bu eğitimi,yazması kolay uygulaması zor gerçekten :)
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. duygucum aslında geç kaldık cidden ama duru bana hiç sinyal vermedi bu konuda bezinden hiç rahatsız olmadı mesela.kışın küçük bir deneme yapmıştım inatlaştı bende üstüne gitmedim açıkcası.bakalım şimdi daha iyi gidiyor aslında.gece bez bağlamadım bir kaç gece amanın perişan oldum ne uyanıp tuvalete oturuyor ne yapıyor.bir üstüne huysuzlanıp uyumazsa vay ki halimize deyip gece o uyuduktan sonra bezlemeye başladım sabahta uyanmadan alıyorum bezi anlamıyor şimdilik.acayip zor bir süreç canım sen ne yaparsın bilemem ama şu dönemi bir atlatsak diye dua ediyorum.Allah yardımcımız olsun:))

      Sil