17 Mart 2015 Salı

HAMİLELİKTE BESLENME

İkinci hamileliğimde ilk hamileliğimde yaşamadığım mide bulantısı sorununu yaşadım.Allah başa vermesin gerçek anlamda 3 ay neredeyse kabus oldu benim için.Özellikle kokulara oldukça hassastım.Çoğunlukla yemek yapmadım.Yani öyle salçalı,soğanlı yemekler hem yaparken hem yerken beni çok zorladı.Genellikle daha sade şeyler tercih ettim.Hatta çoğunlukla kahvaltılıklardan özellikle zeytin ve peynirden faydalandım.Peynir zaten hamilelikte oldukça faydalı bir besin.Genellikle akşamları çok zorlandım çünkü bulantılarım akşam saatlerinde artıyordu.Akşamları da yoğurtun içine ekmek doğradım ya da kivi,elma ,üzüm koyup tükettim.Hem meyve hem yoğurt yemiş oldum.Sabahları çok şikayetim olmadığı için mutlaka bir yumurtamı yedim.Böylece ilk 3 ayı atlatmış oldum.
İkinci dönem zaten çok iyi geçen bir dönem oldu,oluyor.Herşeyden yedim,içtim.Özellikle bu dönemde de en önemli öğünüm kahvaltı oldu.Kahvaltıda ceviz yedim bolca.Ara öğünlerde de meyve yedim.Akşamları portakal suyu içtim c vitamini olsun diye.Benim, normal zamanda o kadar sık bademciklerim iltihaplanırdı ki neler çekerdim.Ancak hamileliğim boyunca çok şükür şimdilik hiç boğaz enfeksiyonu yaşamadım.Bunun düzenli beslenme ile alakalı olduğu ortada.Ve bütün bunlara rağmen çok kilo da almadım.
Ancak artık son 3'e girdim ve boğazımın açıldığı bir döneme geldiğimi hissediyorum.Umarım bu dönemi de rahatça atlatırım.Kilo elbetteki önemli her kadın için ama ikinci hamileliğimde şunu dedim hep belki bir daha bu duyguyu yaşamayacağım o yüzden yeme konusunda kısıtlama hiç yapmadım.Doğumdan sonra inşallah yürüyüş yapmayı planlıyorum her şey yolunda giderse..
                                                                                                                               Sevgiler,Eda..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder